30 Aralık 2012 Pazar

Abdülmetin Kocaoğlu - Vefa'da Oynadı, Beşiktaş'ta Yetiştirdi


1950’lerin İstanbul’u… Şehrin merkezini henüz sur içindeki semtlerin oluşturduğu, Anadolu yakasının henüz yaz sıcaklarında sığınılan bir sayfiye olarak kullanıldığı yıllar. Ve bu yıllarda şehrin sokaklarını, arsalarını, camilerin avlularını top sahası olarak kullanan çocuklar. Kulüplerin futbol okulu, altyapı gibi kavramlarla henüz tanışmadığı o günlerde Bizans sarnıçlarından bozma ‘Çukurbostan’ sahalarından, arsalardan, sokak aralarından nice futbolcu yetişmiştir. İşte bunlardan biri Galatasaray genç takımında başladığı futbol hayatını onlarca oyuncunun son durak olarak gördüğü Vefa’da uzun yıllar sürdüren, sekiz sezon formasını giydiği bu kadim İstanbul kulübünün altmışlı yıllardaki en istikrarlı oyuncularından olan Abdülmetin Kocaoğlu’dur. 



Yazının güncellenmiş halini okumak için lütfen aşağıdaki linki tıklayın:



5 yorum:

  1. muazzzam bir yazı yine, eline sağlık fethi

    YanıtlaSil
  2. Fethi Aytuna'ya teşekkürlerimi sunuyorum.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Yaşım biraz küçük ama 60 yıllık bir tarih okudum çocukluğuma gittim. Vefa yı GS ile aynı ligde oynadığnı atırladım. Bİr de ptt mi vardı ne. Onu unnutmuşum.ellerine sağlık metin hocam. Bize tarih yaşattınız.

    YanıtlaSil