19 Şubat 2016 Cuma

Sihirli Macarların Şubat 1956 Türkiye Seyahati

İngiltere milli futbol takımı Wembley'de, Britanya dışındaki ülkelere karşı yaptığı hiçbir maçı kaybetmemişti. Futbolcular 25 Kasım 1953'te Macaristan karşılaşması için sahaya çıkarken hiç kimse bu serinin bozulacağını düşünmüyordu. Fakat Macaristan "asrın maçı" ilan edilen bu karşılaşmayı 6-3 gibi muazzam bir skorla kazandı. O gün İngiltere formasını giyen oyunculardan Jackie Sewell , yıllar sonra bir röportajda bu maçla ilgili şunları söylemiş: "O gün kötü oynadığımızı zannetmiyorum ama onlar harikaydı. Oyunları inanılmazdı. Küçük üçgenler kuruyor, bugün artık herkesin yapmaya çalıştığı verkaçlar yapıyorlardı. O zamanlar bunu kimse bilmezdi, en azından ben kimsenin verkaç yaptığını görmemiştim." 1

İngiltere ve Macaristan milli takımları Wembley'de sahaya çıkıyor.
Önde kaptanlar Ferenc Puşkaş ve Billy Wright.
                                                                   (dailynewshungary.com)

Yazının güncellenmiş halini okumak için lütfen aşağıdaki linki tıklayın: 

https://dinyakos.com/2019/02/19/sihirli-macarlarin-subat-1956-turkiye-seyahati/

1 yorum:

  1. Merhaba blogunuzu google'dan tesadüfen buldum.Sizden bir isteğim vardı?Metin Oktay zamanında maç başlamadan yazı tura atışında kullanılan paranın resmi var mı?Rahmetlinin bu yazı tura hakkında ki söylediği cümleyi birileri ti ye aldı onun için arıyorum..Şimdiden tşklr

    YanıtlaSil